2008-09-24

Henke är jinxad

Den här är min Frölundahalsduk. I min umgängeskrets går den under namnet "Henkehalsduken" eller bara "Henke" kort och gott. Det mesta är fel med den här halsduken. Till och börja med så beställde jag en vanlig, klassisk halsduk med loggan. Jag fick istället en "Henke 35". Det här var alltså efter han lämnat klubben, gjorde succé och tog #30. 


Sedan jag fick den här har det gått dåligt för mitt lag. Den här säsongen, förra och speciellt förförra. Ja, den som kan sin hockey vet att Frölunda har presterat sämre än... Ja, någonting. 
Över en falafelrulle idag, så slog det mig. Halsduken är ju jinxad! Allt är halsdukens fel. Och då menar jag allt. Inte ADHD:s fel, inte Salos, inte bröderna Holmqvist eller några andra halvfigurer. 

Fast samtidigt tycker jag om den. Det är ju trots Henke det handlar om, min absoluta favoritfrölundait (förvisso på delad plats med Ruutu, Kallio, Jantunen, Niemi, Alfredsson å några till...). Men nu måste jag se till lagets bästa. Den onda kraften i halsduken måste förgöras.

Om Frölunda torskar borta mot Färjestad (som vi i kollektivet ska se på plats), så ska den bort. Förstöras utan pardon. Den ska avlägsnas från jordens yta helst.

Så, kära läsare, var god och välj vilket alternativ (omröstning till vänster) jag ska förgöra min kära Henke med på lördag. En kortare dokumentär ska förhoppningsvis spelas in om den kommande och omvälvande händelsen. Stay tuned. 

Av: Mats

6 kommentarer:

  1. Obs, vill tillägga att ett par av alternativen kräver ett par järn innanför västen. Fast vad tänkte jag nu på? Det är ju till Värmland vi ska..

    SvaraRadera
  2. Jag gillar skarpt symboliken i att sänka den i Klarälven, men jag kommer att förse dig med tillräkligt mycket jäger för att tycka att det är en bra ide att elda upp den inne i LLA.

    SvaraRadera
  3. Jag vet och det är jag lite rädd för. Du kommer hetsa mig som en tok.

    SvaraRadera
  4. Fan när fbk leder överlägset i tredje så är läget perfa. ni sitter ju typ över bortaklacken...bränn skiten och släng den brinnande ner i frölundaklacken.

    jag vill ha en exklusiv intervju sen när de släpper dig ur häktet.

    SvaraRadera
  5. så där så att det troppar brinnade plast/tyg över dom som fastnar i huden, pappa skulle bli mycket stolt.

    SvaraRadera
  6. Om den ger så mycket otur för Frölunda kan du gott ha kvar den! haha

    SvaraRadera