2008-09-25

Uppsnack #5

Ja, sudden klockan är snart halv elva och jag misstänker att det blev mer än en öl på krogen igår så jag tar mig friheten att sköta uppsnacket även idag. Trots att min senaste trippel inte var helt väl avvägd förr omgången så kommer jag ge mig på att tippa denna sexling. Till er som eventuellt förlorade pengar förra veckan så kommer här er stora chans att vinna tillbaka allt med råge, lägg följande rad på Bomben och dela pengarna med mig, plus tio procent till kollektivet förståss. Lite så där som Marcus Näslund gör till Pingstkyrkan i Ö- Vik

HV 71 - Skellefteå AIK
Kan inte bli annat än en etta och detta trots att Crippe hittar ut från sarghörnet en gång och gör ett av SAIK´s två mål idag. Per Gustavsson har beställt en Vesuvio med extra flyt i dag också på Bella Restaurang & Pizzeria så han kommer att göra minst två poäng idag när HV71 vinner med 6-2 i Kinnarps.
Tips: 1

Linköping HC - Södertälje SK
Prästens lilla Hannes skulle ut och åka men en check han dit och en check han dit så vann LHC mot Hyvonnen ganska komfortabelt med 4-2 och Bjudling visar äntligen varför DIF förpassade honom till Norge för ett par år sedan
Tips: 1

Luleå HF - Rögle BK
Denna match är ju lite som när ÖSK möter Ljungskile båda lagen måste vinna för att dom vet att det är dessa poäng som kan rädda dom från degradering. Ren chansning men jag säger kryss och varför inte 3-3 samt att tvillingarna Ebbot får frispel och drar på sig en femma för checkning from behind.
Tips: x

Frölunda HC - MoDo
Undra om Frölunda är sugna på att möta ett soplag typ Luleå, Rögle eller Djurgården snart. Denna match måste dock Frölunda vinna och jag tror att dom fixar det hemma i Scandinavium. Svartvadet har ju gjort sitt för det här året med sitt solo mål i förra omgången.
Tomi kommer att gå för fullt och idag kommer han bara dra på sig en enda utvisning, förståss en hakning i offensivzon men han kommer också stå välplacerad si slottet och stänka in minst ett direktskott på pass från hör och häpna Hahl. Det är ju många med mig som varit lite konfunderade över Hahl, han står nämligen reggad i statistiken att han har spelat flera minuter speltid varje match men ändå är han helt osynlig på isen, märkligt det där. Hur som haver i dag lämnar gubbarna lastkajen och kommer in i matchen vinst mot MODO med 4-2
Tips:1

Djurgårdens IF - Färjestads BK
Vill inte gärna tippa på FBK går alltid åt helvete då lite som att Arsenal alltid förlorar när man spelat på dom... Men det som talar mest för FBK idag är att Pär Bäcker numera spelar i Danmark. Grattis till den nya karriären föresten. Förlusten av Pär Bäcker är inte direkt kännbar för DIF förutom i mötena mot FBK då han full av hat lyckades prestera oförtjänt bra varenda jävla gång. Men nu är det stopp för det och denna vanligtvis säkra etta förvandlas till en tvåa.
FBK vinner med 1-3
Tips:2

Brynäs IF - Timrå IK
Brynäs är slut nu, någon ny sopa i mål och Timrå vinner borta. BIF siktar in sig på kvalserien och Sundlöv funderar inte en sekund på att avgå för han har ingen som helst förmåga att vara självkritisk. 2-5 slutar i alla fall matchen
Tips: 2

Förbannat jobbigt med full omgång, spelstopp är det långt kvar till men gå inte och fundera, jag ger er praktiskt taget pengar idag kids!

Av: Linus

3 kommentarer:

  1. Fan, du slog mig med några enstaka minuter. Mitt uppsnack ligger dock publicerat också.. :S

    Förtjänar inte bakfyllan efter 3 folköl och 2 starköl på krogen dock.. :/

    SvaraRadera
  2. Jacob jobbar på att ordna denna fadäs, per om ursäkt för detta tilltag, inte alls bra. kul dock att vi tippat så lika i den kanske viktigaste matchen.

    SvaraRadera
  3. Ja, vad ska man säga? Ganska uppenbart resultat idag känns det som. Lätt värt en hundring till ett dåligt odds iaf..

    SvaraRadera