2008-09-18

Ta det lugnt - ta ett Toy

När Alfredsson och resten av rockstjärnorna kommer till Göteborg för att lira lite hockey senare i höst, så har de lämnat en rider med diverse önskemål. Matrialar'n "Kerra" i Göteborg konstaterar att det är lite mera än brukligt. Bland annat nämns det att Ottawa vill ha 100 tuggummipaket. Min spontana reaktion är: Så lite?

Det här får mig osökt att tänka på när Lilla Sportspegln var som bäst, alltså när man var sex-sju år och det inte fanns andra flashiga kanaler, så hade de ett inslag med Leif Boork. Några veckor innan inslaget var det en tävling där man skulle svara på en fråga (eller om det var rita en teckning, jag var med och tävlade men vann aldrig) och vinsten var att man fick hänga med Leif Boork en dag. Lite som en pryo eller prao. Grabben som vann (klart det var en grabb) var som ett bihang på Leif Boork ner i omklädningsrummen. Grabben sa inte ett jota, men Boork höll låda. Så klart.

Höjdpunkten är när Boork säger åt grabben: "Vill du ha tuggummi? Här, ta ett!" Och stoppar ner näven i en låda modell flyttkartong proppfull med Toy och kastar ett paket till killen med de nu största ögonen på jordklotet. Alltså, hundra paket... Det är ju ingenting!

Jag kanske bara minns helt fel och har skapat mig en bild om hur jag ville att det skulle vara. Lite som han Tito Beltran.

Alla jag har träffat på (typ) har jag frågat om de har sett programmet med Leif Boork, eller ännu hellre, ha en dammig VHS-kopia hemma, men än så länge är det bara öken.

Mitt liv är inte fullkomligt förrän jag har sett programmet igen.

Av: Mats

1 kommentar:

  1. Tito Beltran, hahahah!

    Borde du inte kunna knalla in på SVT/ringa och som tv-licensbetalare kräva en kopia av programmet alternativt använda dig av offentlighetsprincipen. Vet inte om Lilla Sportspegeln innegattas av den dock..

    SvaraRadera