2008-09-25

Uppsnack #5

Full elitserieomgång innebär att jag tar ut tipsen för kvällen. Vi börjar väl med matchen som betyder något.

Djurgården - Färjestad
Det känns på förhand som en solklar 1:a. DIF har imponerat och Färjestad har väl i mitt tycke presterat som de ska göra, vilket betyder att det går lite halvkasst. Jag har dock onda aningar ikväll och det känns som att DIF behöver få stryk av sina gamla antagonister för att vakna till på riktigt. Mitt tips blir därför en 2a.
Tips: 1-3 (kan bli 1-4 om en norrman får för sig att sätta den i tom bur)

Luleå - Rögle
Rögle överraskar alla utom mig och slår Luleå tämligen komfortabelt på bortaplan även om de ha rest långt till matchen.
Tips: 2-4

Brynäs - Timrå
Brynäs torskar idag igen för andra matchen i rad på hemmaplan. Gissar på att siffrorna kan rinna iväg till och med. Stort frågetecken för vad Timråspelarna tycker om att lira i sina fula vita dräkter dock. De kanske gör en läggmatch i ren protest mot den nya dräkten.
Tips: 1-6

Linköping - Södertälje
Linköpings importer är vassare än SSK:s. Linköping vinner komfortabelt med ett par måls marginal, även om tillställningen blir målsnål.
Tips: 2-0

HV71 - Skellefteå
HV läcker bakåt men gör mycket mål framåt. Jag gillar värvningen av den nya finnen. Många har anklagat HV för att inte lyfta fram sina juniorer, men så jävla fantastiska är de inte. Det HV behöver är lite rutin tills de skadade backarna är tillbaka. Skellefteå är riktigt dåliga både på papper och på isen.
Tips: 5-3

Frölunda - Modo
Svårtippad match. Det vore väldigt konstigt om Frölunda inte spelade som att deras liv stod på spel efter den genomgående svaga inledningen. ADHD:s snack om uddamålsförluster lurar ingen. Det är stor kris i Sveriges bästa lag. Tippar på att båda lagen försöker sig på att spela smart defensiv hockey med varierat resultat. Acke får +1 i statistiken.
Tips: 2-1

Av: Sudden

1 kommentar:

  1. Rimliga tips. Kanske skulle jag gardera med ett kryss i såväl DIF - FBK och Frölunda - Modo.

    Idag är det löning. Nu ska det bettas på lunchen!

    SvaraRadera