2008-10-22

Inte redo för monogami

För ett tag sedan hade vi en omröstning på hockeyhockeyhockey.se som fastslog att jag skulle börja följa och dyrka Calgary Flames. Nästan lite som ett sånt där tvångsgiftemål som leder till "hedersrelaterade" brott.

Det är just det. Jag är inte redo för ett monogamt förhållande med Flames. Det finns så många andra jag vill snegla på. Kanske inte ens bara snegla.

Jag vill gilla Stars när Fabian gör mål.
Jag vill gilla Rangers när Henke håller nollan.
Jag vill gilla NHL och den hockey som spelas där, i alla fall mer än ett enda lag.

Nej, det får helt enkelt bli polygami ett tag till. Jag har nog och alldeles lagomt med monogami i mitt liv som det är. Nu vet ni. Tack för att ni röstade ändå.

Av: Jacob

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du borde plocka en underdog(läs chicago). Sen kan vi starta en blackhawksblogg med Tomas Ros... samt blogga lite om Oprah om andan faller på..*-

    SvaraRadera
  2. Dallas = ondan
    Rangers (lika Yankees) har för mycket pengar.

    Ni skulle kanske bestämma efter värdegrund: vad har laget för spelfilosofi, köpfilosofi, blogs, etc.
    Detroit har mitt enormt respekt för har byggt en stark lag via draften sedan mitten av 90-talet. Dallas (med Brett Hull i spetsen) försöker kopiera.
    Calgary var ett bra val (även om som en Oilers fan hatar jag dem) fast deras coach, GM, fans, spelare, logo, färger, etc är skit trökiga.
    Mitt tips (om ni vill heja en underdog):
    -Edmonton (förstås)
    -Montreal
    -Minnesota
    -Buffalo
    -Pittsburg

    SvaraRadera