2008-10-30

Ragnarsson och Goren (definitivt inte A.Holmqvist)

Jag är fortfarande alldeles varm inombords efter matchen mellan Färjestad och Djurgården. Att det bara gjordes tre mål struntar jag i. Vilket lag som vann spelar mindre roll.

Nej. Det som betyder något är att jag fick se tacklingar. En sjukt oväntad dessutom.

• Motin proppade alltså Bremberg så att han omgående åkte och bytte.
• Holtet proppade Schneider så att det sjöng om det.
• Ragnarsson spelade så där härligt fult och hårt hela matchen. Alltid vid rätt tillfälle och alltid på rätt sätt. Imponerande.
• Tyvärr, för Ragnarsson, så spelar han ihop med A. Holmqvist. Som gör tjuvnypen synligt och mot spelar som skulle golva honom direkt om han inte gömt sig.
• Goren. Ja, läs själva här vad han sa om ovan nämnda Holmqvist. Längtar redan nu till den 6:e december och nästa möte lagen emellan. Och den 28:e samma månad.

Alltså nu var inte det här en slutspelsmatch på något vis. Men jämfört med vad vi fått sett av det fysiska spelet tidigare under säsongen så var det ett jävla fyrverkeri i kroppskontakt av alla dess slag.

Skulle jag, som på mellanstadiet, vara "ettaväljare" när det var dags att sätta ihop lag på rasten så skulle Ragnarsson just nu vara överst på min lista och Goren som god tvåa. Lätt.
A. Holmqvist däremot skulle hamna i det laget som "fick resten".

Av: Jacob

2 kommentarer:

  1. Det vore fint att fösa ihop Pettersson och Goren vid nästa möte. Pettersson plockade fram sina Calgary Hitmen-kunskaper igår och fick lämna isen utan handskar, hjälm och tröja.

    Första riktiga slagsmålet i Scandinavium sedan Oduyas dagar kan man lyriskt läsa i WWS forum. Det börjar ta sig i årets upplaga av Elitserien...

    SvaraRadera
  2. Och nu såg jag att du redan hade skrivit typ samma sak. Great minds think alike.

    SvaraRadera