2008-10-28

Två snabba till Ek

Igår hängde bloggen och chattade (Pappa, det är typ när man pratar över nätet med hjälpa av internet) på Expressen med Mattias Ek, en massa andra idioter ställde en massa orelevanta frågor men vi, vi kom verkligen med frågorna som alla ville ha svaren på, varsegod gott folk:

Hockeyhockeyhockey: Vad händer igentligen med Andreas Jämtin, så dålig är han väl ändå inte?

Mattias Ek: Klart att Jämtin inte ska spela i ECHL. Men Hartfords tålamod (tre matcher!) var ju skrämmande kort. Eftersom jag gillar Andreas Jämtin hoppas jag att han snabbt tar sig bort från Charlotte Checkers. Och kommer hem till elitserien.

Hockeyhockeyhockey: Serien sitter efter tio omgångar är ju en klyscha som man säger om ES, men den serien vi ser nu, stämmer den ens i närheten överens med den vi kommer att se efter 55 omgångar?

Mattias Ek:Det är klart att det kommer att bli en del förändringar när det gäller placeringar men att Timrå och Luleå missar slutspel trodde jag inför starten. Fast jag hade inte räknat med att kung Kennys gäng skulle klara sig riktigt så bra som de gjort. Jag tror att Rögle slipper kvalserien. Och snart tror jag även att kapten Jönsson får rätt i sitt slutspelstips...

Av:Linus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar