2008-10-04

Uppsnack #10

Ikväll kommer det vara tunt med krönikörer och således också åsikter från Elitserien. Sveriges samlade presskår hänger i Globen hela dagen och dreglar över NHL-spelare. Och ja, jag hade inte gnällt om något hade kastat en biljett på mig.

Timrå – Rögle
Ängelholmslaget verkar trivas bäst på hemmaplan, Timrå likaså. Känns självklart att tippa en hemmaseger. Men den stora frågan är: NÄR kommer Challe få sitt utbrott?
Tips: 4–3

Södertälje – Luleå
SSK har gått knackigt den senaste tiden och när nog ytters tacksamma över att Luleå kommer på besök. Tre enkla poäng för Södertälje. Frågan är bara om laget med målskyttar kommer börja göra mål?
Tips: 3–1

Färjestad – Modo
Norsk firmafest i LLA med inte mindre en fem landslagsmässiga norrmän på isen, om de håller sig hela. Den vassaste återfinns i Modo, Mats Z-A och det är mycket möjligt att det är han som avgör. Bloggen kommer att vara på plats och hoppas på grinig och jämn match. Jonas Gustavsson står och fransosen är skadad och finns inte med. Ikväll får vi se ett avgörande i Sudden.
Tips: 3–3

HV71 – Djurgården
Pest eller kolera. Jag hoppas på 0–0 och ett gäng skador. Nej, men seriöst så har jag en känsla över en bortaseger för de äckliga stockholmarna.
Tips: 2–4

Brynäs – Linköping
Ettan mot tvåan. ”Nu måste väl ändå Brynäs börja förlora”, som det viskas om överallt. Nej, jag tror inte det. Inte under full tid i alla fall.
Tips: 2–2

Av: Jacob

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar