2008-10-16

Uppsnack #16

Torsdag och som vanligt full jävla omgång. Ahh. Som heroin. Ruset är redan på gång och i hallucinationernas dimma förutsåg jag hur kvällens matcher slutar:

Luleå - Södertälje

Hade egentligen tänkt att genomgående tippa Luleåförluster i år. Men en kaffefylld mage säger annat nu på morgonkvisten.
Tips: 4-3

MODO - Frölunda
Andreas Karlsson saknas för Frölunda, inte hela världen säger jag. En kock (center/pastor) mindre kanske gör indianerna gott.
Tips: 1-3

Brynäs - Skellefteå
Toppmöte (!) i norr. Jag blir yr i huvet när jag försöker tippa en sån här match. Men jag tror att USA-greken avgör för gästerna även om det förmodligen kommer att sitta långt inne.
Tips: 1-2

Djurgården - Rögle
Nu vet jag varför det har gått så bra för Rögle - det har en kickad FBK-spelare i laget - Stefan Erkgärds. Men nu är även han skadad så då lyckas DIF med något sällsynt. Nämligen att vinna en hocketmatch. Även om det krävs spel i sudden.
Tips: 4-3 (sd)

Linköping - Färjestad
3-0 till LCH när lagen möttes nyligen. Något som talar för FBK som kommer med självförtroende till kvällens bortamatch. Bättre balans i FBK:s kedjor när Bastiansen blev center.
Tips: 2-3

HV71 - Timrå
Snart får Challe kicken. HV71 kommer att göra tre mål i power play ikväll och Timrå gör ju inte fyra mål på bortaplan mot svenska mästarna. Wandell gör ändå mål så Liv får inte hålla nollan.
Tips: 5-2

Av: Jacob

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar