2008-10-27

Uppsnack #21

Måndag morgon, mailboxen innehöll ömsom salt ömsom socker, tappade ut en koppkaffe på golvet och funderade på varför måndagar alltid är så jävliga. Kom snabbt fram till att det beror på att jag ägnar helgerna med att döva min ångest genom att dricka all alkohol inom en mils radie, gött det! Mitt i måndagseländet så kom jag på att det i alla fall finns hockey och mycket riktigt, tre nya matcher idag och livet leker.

Rögle – Frölunda
Rögle lyckades ju med konststycket att hitta en Österrikare som tydligen kunde stoppa puckar, men hans agent var tydligen inte telefonförsäljare så han hamnade i Rögle via Danmark…där ser man Rundkvist. Hur som haver känns ju detta som en etta lång väg men Frölunda har ändå börjat gneta rätt bra på slutet och dom åker inte till Ängelholm och underskattar Rögle, därför vinner Frölunda idag borta
Tips 2-5

Linköping - HV71
Fullsatt Cloetta och Hv71 är helt under isen kan bara sluta på ett sätt, Stefan Liv är kanske tillbaka i målet igen också vilket talar än mer för Linköping.
Tips: 4-1

Luleå – Färjestad
Luleå håller på att säkra sin plats i kvalserien så sakteliga även om dom sprattlar till med jämna mellan rum. FBK rosar ju inte marknaden, så fort de närmar sig den över delen av tabellen får dom hybris och förlorar mot typ Rögle eller annat skit lag. Kanske, kanske kommer FBK ha med sig mer än en kedja upp som vill åka skridskor ikväll. Han fransmannen ska tydligen med och han är ju löjligt bra så det borde gå vägen. Vet inte riktigt vart jag är på väg med det här resonemanget, men jag tror att även om Luleå är skit dåliga så kommer dom att sprattla ordentligt mot ett FBK på en skridsko. Idag får Pär Åslund inte iväg ett enda skott på mål.
Tips: 7-2

Av: Linus

3 kommentarer:

  1. Jag skriver under till fullo på samtliga resultat. Men du får inga 10 % av mig Linus, det vet du.

    SvaraRadera
  2. Sluta tippa. Ni suger fett på det.

    SvaraRadera
  3. Sluta kommentera. Du suger fett på det.

    SvaraRadera