2008-11-18

Elitseriens fulaste tröjor skrinnar på Värmländsk is

Trångt på pressläktaren ikväll. Scouter, Canal plus-folk, en förbundskapten, Bladet-krönikör och så alla de vanliga murvlarna. "Min" plats är således upptagen, men scouterna ser ut att resa sig snart och då slår jag till.
* * * * *
Fem stycken födda 89 eller senare. Därav scoutintresset antar jag. Spännande fjärdekedja i Timrå, Magnus P-S, Anton Lander och emellan dem Jesper Samuelsson.

Anton Grundell och Gustaf Thorell står uppsatta som fjärde backpar, men de lär nog inte få mycket speltid om inte FBK åker på skador eller leder med 7-0 inför sista perioden.
Färjestad behåller sina formationer som formades under matchens gång senast. Alltså med Goren i andrakedjan med Norda och Marcus Johansson samt Eero i förstalinen med Micke och Wallin.
Trots 12 minuter på isen senast, ingen Arto Laatikainen. Trist. Fick han chansen för tidigt än en gång?
* * * * *
Timrås lag på pappret ser ju grymt ut. Svårt att förstå med tanke på spelet och tabellpositionen. Men de kommer med vind i seglen flygande ner från Sundsvall (typ). Vind i ryggen har dock även Färjestad. Läge för något slags oväder i LLA alltså. Vad händer när stark vind möter stark vind?
Mycket hoppas jag.
* * * * *
Annars hoppas jag lite på att matchen ballar ur så att Challe får ett rejält psykbryt och att han trots det kommer att dyka på presskonferensen efter matchen.
* * * * *
"Om en gång i från Värmland jag tager mig en mö, så vet jag att jag mig aldrig ångrar"
En passning till en vän.
* * * * *
Jag har tjatat en hel del om musiken i arenan det senaste. Och det är fler än jag som tycker att Elitserien behöver en musikalisk uppryckning – läs Uffe Bodins inlägg här.
* * * * *
Kåberg gör mål idag! Hur det ska gå till vet jag inte. Det nog inte han heller. Men mål blir det.
* * * * *
Haha. Sex stolar närmare mittcirkeln i en stöt. Har dock en scout kvar bredvid mig. En legend i mina och många andras ögon. Leksand, AIK och Flyers säger jag bara.
* * * * *
Nej, nu ska jag uträtta lite saker innan domaren tappar pucken. På återhörande.

Av: Jacob

1 kommentar:

  1. Pelle Eklund? Han är cool.

    Kan du hålla ett öga på Basse åt mig? Funderar på att byta ut han i mitt ena dreamteamlag. Schyst.

    SvaraRadera