2008-11-25

Norge vs. Norge

Jag gjorde en intressant iakttagelse innan när jag gick in och kollade statistiken mellan två av Sveriges norrmäntätaste lag, Färjestad och Modo. Det är ju sen gammalt att Färjestad och norrmän inte går särskilt bra ihop, även om Modo inte har rosat marknaden när det kommer till spelare från vår granne i väst heller.

Nu till det intressanta. Färjestads norrmän har tillsammans gjort 22 poäng på 72 spelade matcher. Detta är fruktansvärt dåligt när det kommer till importer som tar plats istället för våra kära svenska juniorer. Modos norrmän har tillsammans spelat 46 matcher. Hur många poäng har de gjort? inte mindre än 45 jävla poäng. Där har vi importer som betalar av sig. Då har ändå Modo plats för ett par fjunisar i truppen också.

Nå.. vad har Färjestad att säga till sitt försvar?

Av: Sudden

3 kommentarer:

  1. "Det är ju sen gammalt att Färjestad och norrmän inte går särskilt bra ihop" Inte är det den gamle backsopan Atle Olsen som får dig att säga så, eller kometbröderna Trygg?

    SvaraRadera
  2. Jag kan med bestämdhet hävda att jag inte har några som helst belägg för den textraden. Jag skrev det mest för att orsaka vrede hos mina bloggkollegor på den här sajten... :D

    SvaraRadera
  3. Går inte att skapa vrede genom att berätta sanningen

    SvaraRadera