2009-01-06

Croneman kör över Wikegård

Än en gång sätter Johan Croneman, tv-krönikör på DN, ord på det jag (och många med mig tänker). Den här gången är det Wikegård som får sig en skopa. Och nej, det är inte egen medicin han får smaka. Medicinen som Croneman tillreder skulle Wikegård aldrig tillreda.

Helen, min sambo, sa det bra i natt. "Sverige suger ju", eller något liknande.
Och så var det faktiskt i stora delar av matchen. Att då sitta och kasta skit, mer skit och lite till på domarna och kanadensiska spelarna blir bara larvigt och tröttsamt i längden. Det värsta är att både Cris och Marie hänger på.

Alla på förhand visste att det skulle bli. Ett jävla liv. Vacklande domare. Kanadensare som spelar på fel sida gränsen.
Wikegård också.
Han brukar ju dessutom vara den som förespråkar vinnarmentalitet á la Kanada. Förutom när det drabbar "hans" Småkronor.

Nej, snart måste han väl ändå ha gjort sitt.
Var finns hockeyns svar på Glenn Strömberg?

Av: Jacob

1 kommentar:

  1. Jag var inte med dej inatt mer än i sinnet. Låg och tittade i sängen och försökte bortse från att jag skulle vara på jobbet kl 8 idag.. :P

    Wikegård gjorde bort sig rejält. Men Chris var nästan värre. Wikegård försökte ju i alla fall hitta situationer där det fanns en uns av kritik att framföra.

    Chris klagade på allt. Hedmans filmning tog ju priset. Kanadicken var ju knappt i närheten av honom men det var justitiemord ändå.

    Skönt att se ett Kanada som spelade fin hockey med mycket glöd. Sverige kunde verkligen inte bjuda upp till kamp, trist nog...

    SvaraRadera