2009-01-04

Final, JVM-final igen

Mitt hjärta klarar inte av matcher som den jag, och många till, just bevittnat.
En jävla pärs skulle det behöva bli mot Slovakien för Småkronorna. Det kändes länge som att ingenting skulle gå Sveriges väg.
* Slovakien gör mål med tre sekunder kvar av första.
* Slovakien gör mål i power play när Möller sitter utvisad efter att en slovakisk spelare fått en slovakisk klubba i ansiktet.
* Sverige gör mål, men en tiondel för sent (eller?), slutsignalen för andra perioden hinner gå.

Hopplöshet infinner sig.
Men sen så trillar några puckar rätt.
Ja, inte bara trillar. Tedenbys sätt att servera Hjalmarsson ska inte nedvärderas till "att trilla".

Men nu är de i final. Igen. Mot Kanada i Kanada (ja, jag tar fan ut det i förskott) och man kommer inte få någonting gratis. Inte ett domslut. Inte en puckstuds. Inte ett skit. Men Kanada går att slå, även i Kanada.

Natten till tisdag, svensk tid, kan Mark In Da Muthaf@#&in’ Park ha ett JVM-guld.
Bara en sån sak gör att jag kommer att hålla mig vaken.

Av: Jacob

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar