2009-02-12

Kalt mot DIF

Dieter Kalt göra comeback i Elitserien ikväll mot DIF. Jag har svåra minnen från hans debutsäsong i Färjestad. Samma år debuterade Elitseriens enda britt, David Longstaff, i DIF. Jag var, i min ungdom, inte sen att hylla DIFs videonyförvärv och efter många om och men ingick jag ett vad med en färjestadsupporter.

Vadet var enkelt, den spelare som producerade mest poäng vann en pizza åt gamblern som höll på honom. Jag tror att Longstaff förlorade med ca 30 pinnar. Hur som helst var det väl inte så jobbigt att betala en pizza till en nedrans FBK-supporter. Det som är jobbigt är att jag känner tvångstankar att ingå ett vad igen.

Jag säger härmed officiellt att om Dieter Kalt producerar mer poäng under slutet på grundserien än vad DIFs transatlant, David Schneider, gör kommer jag att bjuda hela bloggkollektivet på pizza efter säsongens slut. Om David gör mer poäng vill jag se de efterlängtade nakenbilderna på mina bloggkollegor som borde ha publicerats för längesen egentligen.

Av: Sudden

3 kommentarer:

  1. jag är med på det tåget, oh va kallt Dieter Kalt vinner en pizza åt mig

    SvaraRadera
  2. Diet blir bra det. Damn deal done!

    SvaraRadera