2009-02-16

Pihl, Goren och kampen om serieledningen

Blir en kort rapport. Träffade trevligt folk här på pressläktaren och då är det lätt att fastna och töla' lite. Men nog om det. Nu ska vi snart kolla hockey.
* * * * *
Pihl mot Goren, men det lär inte bli någon fajt. Inte om man får tro Goren i alla fall, han tror att Pihl kommer hålla sig på mattan efter deras senaste dust.
Återstår att se.
För övrigt kan jag hålla med Goren om att Englund är rätt så jävla pantad.
Jämtin finns på isen. Trodde han var avstängd, men inte tydligen. Han är rätt rolig att följa under uppvärmningen. När hans lagkamrater skjuter cirkulerar han framför mål för att slå in returer. Gillart ändå, visar att han fattar vad han bör syssla med och han jobbar dessutom på att bli bättre på det.
Färjestad mönstrar exakt samma lag som senast. Ja, varför skulle man ändra på någonting efter en 8–1-seger?
* * * * *
Det här har alla möjligheter att, stämningsmässigt, bli årets bästa måndagsmatch. Serieledarna på besök samt att alla säsongskortinnehavare har +1 biljett. Torde bli lite folk i alla fall.
* * * * *
Jag har en känsla att Hento kommer bli den andra utbytte målvakten i LLA på mycket kort tid.
Hento och Honken förnedrade i LLA.
Bra rubrik.
Hento får lämna isen under period två efter femte insläppta – Norenen som kommer in släpper bara ett. 6–1 slutar det således.
* * * * *
Tess är du med?
* * * * *
Nu håller vi tummarna för Dieter Kalt hörni! Jag börjar få seriös ångest över att porra mig i bloggen. Men om jag bara är lite rationell så vet jag ju att det inte finn på kartan att Schneider gör fler poäng. Inte en chans. Eller?
* * * * *
Nu spelar dom den gudförgätna låten P-p-p-pokerface.
Det finns få saker som jag avskyr lika mycket just nu...
* * * * *
Nej, blåsan ska tömmas och kaffe ska hämtas.
Vi hörs i första pausen.

Av: Jacob

1 kommentar:

  1. Det är klart Jacob att jag är med..
    Fast glömma den matchen jävligt fort gör jag.
    Tyvärr är jag på kryssning imorgon när dusten går hemma i CC .hopppas givetvis på en SEGER..
    Lördag står ja där igen på plats och håller tummar och tår..så gott det går.

    Skepp o hoj.. ja ska inte dricka o boy.

    SvaraRadera