2009-02-19

Stockholms blodbad, Hovet Edition, periodpaus 3(slutsignal)

Det blev ju en match till slut. Nu såhär i efterhand känner jag väl att det här var 3 tappade poäng, även om FBK samtidigt spelade bra. Hur som helst kan DIF inte missa slutspel om de fortsätter i samma andra. Att nästan hämta upp ett 4 målsunderläge i sista perioden mot de suveräna serieledarna kan ju inte vara något annat än en riktig moralhöjare!
-----
Jag håller med dej Jacob, bröderna Holmqvist är bland de sämsta i elitserien sett till vad de bör leva upp till. Det var ju när stolpskottet Michael gick och blev skadad som DIF vände matchen. Synd bara att han hann ge FBK 4 målsövertaget innan.
-----
Dieter Kalt. Jag blev jävligt glad och hann med att skicka porr på mobilen till Linus innan nyheten om Kalts mål nådde mig. 2 0-2 0 i matchen mellan Pizza och Porr alltså. Det kommer att bli kamp inpå målsnöret där också. Vi måste komma fram till vad som händer vid oavgjort resultat grabbar!
-----
Linkan svarade för matchens delikatess. Sikta högt när målvakten går lågt. Det är A och O i ishockey. Det verkar vara lättare sagt än gjort, särskilt när målvakten, som idag, är både högt och lågt. Josefson får två välförtjänade poäng. Helt klart matchens lirare i mina ögon. Bortsett från Skyskrapan i FBKmålet förståss.
-----
Nu blir det slutspel. Jag kan inte tro något annat. Det kommer att bli vinst med minst 5 mål i måstematchen mot Brynäs. Sen knullar de SSK och Frölunda av bara farten. Ska vi tippa på att Holmqvistarna spelar till sig nya kontrakt i sista omgången med varsitt hattrick mot Göteborgarna? Än har de ju inte "hämnats" på klubben om man säger så...
-----
Färjestad tar SM-guld. Jag har svårt att se något annat. Det är om de inte väljer DIF i kvarten och DIF får upp farten mot LHC. Linköping känns som en riktigt behaglig motståndare för Djurgården i en kvartsfinalserie. Allt utom FBK och HV71 går bra. Även om jag tror att DIF kan tvåla till korgossarna i en eventuell semifinal.
-----
Domarn då? Sjöberg gjorde inte bort sig. Även om han kunde ha blåst i flera situationer. Jag tycker att lagen redde ut alla gruff själva annars. En bra match både från lagen och domaren sett.
-----
Smolket i bägaren är ju såklart Gustavsson filmning. Den var fan värre än det Markström höll på med i J-VM. Jag kan inte riktigt se hur domarteamet missade den. Det var ju inte en djurgårdare i närheten när han körde döende fasanen. Men men. Det var ju inte på något sätt matchavgörande i min mening så det får väl gå för den här gången.
-----
Det känns som att både Djurgårdslägret och Färjestadslägret är nöjda efter den här matchen. DIF visar prov på stor lagmoral och FBK vinner trots mediokert spel under 2a halvan av matchen. En kvartsfinalserie kan bli riktigt rolig mellan de här två lagen, även om det skulle sluta i tårar hos oss djurgårdare. Hur som haver, det är inget att spekulera i nu. Först ska vi avsluta seriespelet!

Av: Sudden

6 kommentarer:

  1. Hur lång är den tredje periodpausen Sudden?

    SvaraRadera
  2. Det är en väldigt bra fråga Jacob. Någorlunda längre än den 7e?

    SvaraRadera
  3. Om det blir lika i pizza vs. porr-tävlingen så får vi nog äta pizza nakna och nån stackare ta kort på oss. Kan bli hårresande på alla sätt och vis. Kebabsås?

    SvaraRadera
  4. Håller med Mats...
    Fotograf?

    SvaraRadera
  5. DIF går aldrig till slutspel!

    SvaraRadera
  6. Med tanke på att jag inte ska vara naken och har en flashig kamera, samt att jag tänder lite på tanken med nakna män och pizza, tar jag gärna bilderna på er!

    SvaraRadera