2009-03-02

Vad hände nu egentligen?

Ulf Dahlén valde Luleå och jag satte kvällschorizon i halsen. Motivering var att Timrå var det lag som de allra minst ville möta. Mjaha, vad betyder det här då? 


Kanske har Ulf glömt att det var i Luleå han fick hjärtklappning. Kanske glömde han att Frölunda har haft förbenat svårt mot Luleå. Kanske glömde han att Omark och Harju skiter ut poäng för tillfället. 

Tur att vi har hemmafördel annars hade man lika gärna kunnat skippa hela slutspelet. Men varför valde han Luleå då? Eller snarare, varför ville de inte möta Timrå. Jag gillar i alla fall att Uffe står där med ett sträckt långfinger, visar lite av sina ballar och försöker säga till resten av lagen; Vi skiter i vem vi möter, nu växlar vi upp för att ta guld. 

Jaja, allt är ett mindre mysterium, men kul ska det bli. 

Av: Mats

3 kommentarer:

  1. bästa tiden på året står för dörren, underbart. tyckte faktiskt uffe lät som han var väldigt säker på att frölunda skulle få välja mellan timrå och luleå, jag hade faktiskt trott att lhc skulle plocka timrå och inte saik. tror jag tänker att säcken känns som ett större hot än challe, men men, såhär slutar kvartarna iaf:

    färjestad-brynäs 4-0
    linköping-saik 3-4
    frölunda-lule 4-3
    hv71-timrå 4-2

    man tackar för ständigt kul läsning, fortsätt!

    SvaraRadera
  2. albin, jag måste tyvärr upplysa dej om att både säcken och challe har lagt skridskorna på hyllan, för ett jävligt bra tag sen t o m!

    SvaraRadera
  3. Var det inte slut på porren i den här bloggen...? Egna utsvävningar med korv långt ner i halsen kan vi väl undslippas va...?

    SvaraRadera