2009-04-01

Så här slutar final #1

Dubbla poäng i finalen, eller hur grabbar? Och eftersom alla våra "trogna läsare" blivit diskade tycker jag vi kan motivera ett par rader. Ähh, slänger in periodresultat som kan ge en bonuspoäng också...

6 p = rätt resultat
4p = rätt resultat efter sd
2p = rätt tecken
1p = rätt periodresultat

Jacob: HV71–Färjestad 3–2 (1–1, 1–0, 1–1)
HV71 tar en match – den första. Hossianna Davidsson ser till att HV71 gör två mål i power play. Resten av matchen åker han omkring och glider, men "är oherhört viktig för laget ändå". Kåberg gör mål för Färjestad.

Linus: HV71–Färjestad 3–6 (2–0, 1–2, 0–4)
Helt riktigt att HV tar en match i mitt tips mot att jag ska få se ett Guld på plats.
Hv börjar bättre idag men efter att Tedenby och Thörnberg fått käka gullist i början på andra vänder allt till fördel för FBK, siffrorna blir i överkant och två av målen i tom bur.
JJ är bättre än någonsin.

Mats: HV71–Färjestad 3–4 (1-0, 1–2, 1–1, 0-1)
Färjestad tar det här i fyra raka. Visst, de har mött sämre lag än andra, men de är fortfarande bäst. Det tycker jag allt att de visade i grundserien och inte har det gått sämre i slutspelet. Monstret kommer dock inte vara något monster längre, vilket är en fördel för ingen vill ha ett sådant smeknamn, utan en vanlig, bra och säker elitseriemålis. Sevc åker för övrigt på ett matchstraff idag och Davidsson gör en av sina sämre matcher. Kåberg gör inte mål.

Sudden: HV71–Färjestad 6-0 (3-0, 1-0, 2-0)
Monstret har så här långt ställts mot ett kvalserielag och ett allt annat än bra semifinallag. Ikväll får det smaka på Sankte Pers kalla stål och väggen kommer att falla, sex gånger om... Till skillnad från resten av bloggen tror jag att FBK får pisk i den här finalserien, mycket pga Stefan Liv vägrar att förlora finaler.

2 kommentarer:

  1. Är så sinnesjukt orolig för att Sudden har helt rätt, mår dåligt när jag tänker på hur överjävligt mycket tur Liv kan ha när han är på det humöret...

    //Linus med Brasklappen

    SvaraRadera
  2. Inflik.

    Jag har nästan alltid rätt. Mer rätt än fel när det kommer till att granska smålänningar.

    SvaraRadera