2009-04-02

NWT v.s. VF och Final 1

Trodde i mitt stilla sinne att detta var den mest omogna och pubertala hockeybloggen i Värmland men om man följer VF:s slutspelsblogg och Nwt:s dito så inser man ju snabbt att man även som avlönad och erfaren hockeyskribent kan bete sig som barn i sandlådan. Följer förståss dessa två bloggar med stort intresse men den pajkastning som nu har börjat äga rum får mig att fundera på sluta. Per Mårtensson måste ju någon gång i sin ungdom fått sparken från en praktikplats på VF, kan inte se någon annan orsak. Det enda possitiva med hans bloggade är ju att man förhoppningsvis slipper hans personliga värderingar i vanliga artiklar....

Allvarligt talat, ni jobbar på två lokala tidningar i Karlstad,,,, ni slåss inte direkt om att vinna Pulitzerpriset, ni slåss fan inte ens om att vinna Stora journalistpriset och ni är inte i närheten av att utses till Årets sportjournalist. Så fortsätt bevaka FBK och ge oss som är intresserade roliga och spännade blogginlägg och spara äggen till påskparaden på torget.

**********
Matchen igår då,,,, ja det luktar ju 2004 om Stefan Liv igen, och då luktade han för en FBK supporter riktigt illa. Det är förbannat lustigt med hockey, ju hetare en målvakt är desto sämre blir avsluten under 3 * 20, för att inte tala om hur det blir i en matchserie om sju matcher. Om ni inte förstår vad jag menar så är J Mattsons fösare i Livs plock ett bra exempel.

Två saker talar för FBK, eller ja en jävla massa saker talar för FBK men jag tänkte nämna två.

Seger hemma på fredag så är allt lungt igen.

Samt att matchen i Kinnarps igår faktiskt, mitt i allt elände, vittnade om att FBK kommer att ta en seger i Jönköping under den här serien.

*****************
Kåberg hade i går 3-4 tacklingar där han försökte flytta/döda sargen, men jag får för mig att även ett mordförsk på sargen innebär att man som back blir lite stressad nere vid planket, så jag säger fortsätt att köra på sargen du Emil. Förr eller senare står någon still.

*****************
Monster hit monster dit i kvällspressen, nästan lika spännade som skadechockar och hämnd attacker. Det roligaste man kan hitta i rapporterna är ju att Thönberg hatar FBK, hoppas någon uppfyller Mats våta dröm.

*****************
Hamen såg att jag tippade rätt i period ett igår, alltid något. Han som kom på reglerna för finaltippset kanske kan räkna?

Av: Linus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar