2010-02-08

Håve - Djurgårn live med Sudden #1

"Nämen se på fan! Liket lever!!" Tänker ni nog nu! Jomen hamen! Ikväll blir det liveblogg på hockeyhockeyhockey.se. Jag har inget bättre för mig och ska ändå se matchen. Det är dags att väcka upp bloggen nu när slutspelet närmar sig också. Jag har inga ursäkter att inte blogga. Djurgården går snart upp och parkerar på 2aplats i tabellen och efter os-uppehållet blir det slakt hela vägen hem till serieseger. Det enda som kan stoppa den blå maskinen är möjligtvis två malätna slovaker i Linköping. Men det ser jag inte som något större hot.
*****
Kvällens match? Såhär på förhand skulle jag nog tippa att det kan bli ganska tätt. 1-3 till Djurgården kanske? Det beror lite på huruvida kvällens domare väljer att favorisera HV lite eller mycket. Om det blir mycket kan de säkert sätta ett mål i power play också.
*****
Annars är väl den stora frågan om Teemu Laine kommer att kasta vattenflaska på funktionärerna på hemmaplan också. Tur att det inte finns Touch Icing i elitserien. Då hade han kanske kunnat hota DIF ikväll. Men jag förutser att han blir ganska osynlig genom hela matchen. Dvs om han inte får psykbryt och muckar med Ölvestad igen.
*****
Det känns oroväckande att Michael Holmqvist står uppskriven som center mellan Nilson och Ölvestad. Om det är något som förstör kvällen idag är gamle gode Micke. Han kan nog lätt få för sig att han är något att ha nu när han får spela i förstafemman.
*****
Oväntat att csports.se krånglar. Det blir nog ingen livehockey ändå. Jag får kommentera via texttv istället.
*****
Det vimlar av juniorer i DIF ikväll. När DIF får skadeproblem kan man fylla på. Det är synd att säga detsamma om HV eftersom de har gnällt över sina backproblem hela säsongen. Det är dags att börja försäsongsträna istället för att dricka öl på piren hela sommaren säger jag. Och med dem orden startar matchen. Vi hörs i första periodpaus.

ps. Avnjuter en dubbel ipa från Sierrabryggeriet till matchen. Det är en bra jävla ishockeyöl ska ni veta.

Av: Sudden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar