2010-02-08

Håve - Djurgårn live med Sudden #2

Jaha.. Det här var ju inte underhållande alls. Elitserielunk utan elitserie kan man kanske sammanfatta det. Sjukt tråkig period med endast skitmål. Det är väl tur för DIFs del att Liv darrar lite ändå. Ridderwall ser ju allt annat än het ut. 2-1 och 3-1 ska han ha, även om Tedenbys skott var väl exekuterat.
*****
Lärking sköter sig väl hittills. Var säker på att han skulle ge bort matchen redan vid nersläpp. Men han har ju god tid på sig att göra bort sig under resterande perioder så än kan vi inte ropa hej inte.
*****
Ölen var god. Nu vill jag ha en till. Men det finns bara folköl i kylen. Det duger ju inte när det vankas högkvalitativ ishockey.
*****
Storhonken har ju gjort sitt jobb hittills. Det anade man inte. Han kanske ska passa på och blomma ut nu lagom till slutspelet. Det vore väl något så säg.
*****
HVs publik har helt och hållet tappat formen. Jag måste erkänna att det kunde vara ganska bra tryck i Kinnarps en gång i tiden. Men nu är det inget liv alls. Vart är kostymmaffian? Inte ens trumman hörs något vidare mycket, väl det bör tilläggas. Mitt hat mot trummor vid idrottsliga evenemang är fortfarande stort och de bör som Karthago... förstöras...
*****
Ett sidospår. Till helgen befinner sig jag och Mats i Mulan-land för att se på Five Finger Discount och bli skitfulla.. milt uttryckt. Om ni inte har något för er, kom till Old Barn i Vetlanda och svep en Flying Dog till vår ära...
*****
Trots att Liv darrar ikväll, han förtjänar att få åka iväg till Vancouver. Även om det råder ett stort hat mot honom i detta vackra land har jag alltid haft en liten soft spot för honom. Det är det sista OS han kan uppleva som aktiv. Låt honom då göra det. Han har ändå varit Tre kronor troget under hela sin aktiva karriär. Ja, förutom då han var 6emålis i Grand Rapids.
*****
DIF imponerar föga. Men vem kan klandra dem? De ska ju snart iväg till Grand Canaria och bättra på solbrännan. Det tycker jag att de gott kan unna sig. Det är ju inte var dag som DIF faktiskt kamperar om en topp4plats i serien nuförtiden.
*****
Säsongkortets kommentator är verkligen rakt igenom usel. Just nu har jag bara på ljudet för att han i alla fall kan underhålla en på ett dåligt sätt. Det som sker på isen gör ju ingen glad. Undra när de ska få tummen ur röven och sparka honom. Det måste ju komma in massvis av klagomål efter sändningarna. Vi får hoppas att han njuter av burgarna där uppe på pressläktaren i alla fall.
*****
Nej, enough is enough som de lärde säger. Nu ska jag kissa och sen blir det period 2. Vi får se om jag somnar. Annars kommer det en uppdatering i nästa periodpaus. Fridens liljor!

Av: Sudden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar