2008-07-28

Högga kommer skjuta Malmö till Elitserien igen - äntligen

Bloggen har, som ni säkert märkt, haft lite av ett stand by-läge i helgen. Och så smäller det såklart. Jonas "Högga" Höglund skrev på för nästan-elitserielaget Malmö Redhawks.
– Malmö vill använda mig i powerplay och ge mig mycket speltid, säger Jonas Höglund till hockeysverige.se
Funderar lite på vad han har tänkt att ge Redhawks i utbyte? Ska han åka skridskor? Åka ikapp spelare istället för att dra sig ikapp med klubban? Ska blir spännande att se.

Men en sak är säker. Står MIF ut med "Högga" ända till kvalserien (som man ju bör ta sig till) så kommer man gå upp. "Högga" kommer skjuta upp Malmö på samma sätt som Brendl sköt kvar Brynäs förra säsongen.
Kom i håg det Malmöfans. Ha tålamod med Jonas. Det ska nämligen mycket till för att han ska ta i det där lilla extra, men när han väl gör det är det han som avgör matcher.

Det ser alltså äntligen ut som att Malmö kommer att ta sig upp till Elitserien igen. Vilket jag tycker är fantastiskt. Jag älskar, sedan barnsbed, att hata Malmö. På ett sånt där hjärtligt sätt ni vet.

Av: Jacob

3 kommentarer:

  1. Hoho, nu börjar det komma festliga värvningar. Ari, Högga och nästa kommer att bli Ackeström?

    Vuxengodis och Högga kommer nog att sitta i omklädningsrummet och inte göra mer än nödvändigt. Ja, vila sig till kvalserien helt enkelt.

    SvaraRadera
  2. Ja, i alla fall Högga. Jag kan faktiskt tänka mig att Vuxengodis kan göra en grym säsong - det lutar väl åt att han ska få spela i offensiv zon igen.

    Väntar med Spänning på Ackeström!

    SvaraRadera
  3. Höglund kommer att vara så jävla trött på allsvenskan när Kvalserien startar att han inte orkar bry sig nämnvärt om att göra mål.

    Samma sak med Prestberg i Leksand... OM jag var Malmö och Leksand skulle jag inte satsa slantarna på avdankade svenskar. Jag hade sparat dem och satsat på unga juniorer istället.

    SvaraRadera