2008-07-28

Men va fa...

Tidigare i vår, så listade jag Frölundas byte av PR-byrå som ett av de mer spännande nyförvärven för föreningen. Nu skulle vi slippa se spelare i urtvättade t-shirts som maxade i bänkpress med följd att det såg ut som de bajsade på sig. Istället får vi detta:


Man skulle, och bör antagligen, kunna se en ung och hängiven supporter som lägger hela veckopengen på hockeykort, en äldre dam som har upptäckt vilken fantastisk idrott ishockey och en ung man (som oss) som gillar att ta en öl med polarna och sen kolla in när Frölunda tvålar dit valfritt lag.

Har man däremot som jag, och resten av redaktionen, ett mer kritiskt och lätt stört öga, så ser man en unge som innehar världsrekord att få en stroke í tidig ålder (kolla hur hans ena ansiktshalva bara hänger), en tant som ber till gud att inte få en stroke och en snubbe som de har lyckats fota samma sekund som stroken slår till.

Det här är inte bra Frölunda. Hur svårt ska det vara att hitta ett bra tema som gör sig bra på bild? "Hockey känns"... Jo, tydligen. Glömde PR-byrån de andra två orden för att bli en fulländad "två-ord-punkt-två-ord"-slogan? Blä, gör om - gör rätt nångång!


Av: Mats

3 kommentarer:

  1. Bittra Mats är den bästa Mats. Eller för att följa regeln:

    Bittra Mats. Bästa Mats.

    SvaraRadera
  2. Vänta bara tills första förlusten hemma mot Rögle eller Brynäs... Nu är det mest måndagsbitterhet.

    SvaraRadera
  3. gråter, bara gråter av skratt

    SvaraRadera