2008-07-23

Hockeyfrun, var är du?

Som en blixt från klar himmel dök en fråga upp i mitt huvud. Hockeyfrun, var är du? Om jag behöver friska upp minnet på er, så var det en tjej som bloggade förra säsongen om hur det var att vara hockeyfru i fashionabla Norrköping. Vi i Bloggkollektivet hade lite roligt åt det hela, men var också samtidigt fascinerade. Hennes blogg blev kusligt stor och fick uppmärksamhet i media på nationellt plan. Det var mer snusk än hockey i bloggen vilket inte tilltalade oss så klart, men för det mesta var det läsvärt. Det var ju trots allt en inblick i hockeyspelares liv vi fick, om än kanske inte på så hög nivå.

Och så vips en dag, så var den borta. På grund av hot och andra tråkigheter om jag inte minns fel. Nu har jag gjort det enda rätta och börjat leta efter hockeyfrun på nätet (ja, jag är otäck av naturen) för att få fram var hon gör och så vidare. Det här tror jag mig ha kommit fram till:

- Hon är numera bosatt i Östersund där hennes kille nu för tiden spelar hockey.
- Hon ska gifta sig i vinter.
- Hon har en ny blogg (som kräver lösenord).

För att knyta ihop säcken, så kom jag tänka på en sak vi skrev då i hopp om att få fler besökare och det var att vi skulle publicera lite mer naket på bloggen. Porr och internet är ju ändå som ler och långhalm. Ungefär som hockey och Voltaren.

Sudden, enligt Bloggkollektivets stadgar som du accepterade samma sekund du skrev på avtalet, så är det du som ska publicera en nakenbild på dig själv inom snar framtid enligt principen sist in - först ut.

Av: Mats

4 kommentarer:

  1. Sudden naken. Gött.

    Hur fixar man lösenordet till den bloggen då?

    SvaraRadera
  2. Vet inte. Finns ingen e-mail eller nåt att kontakta henne med. Verkar inte bättre än att man måste känne hockeyfrun. Jacob, var du inte inne och surrade på hennes sida titt som tätt? Inga kort att spela ut?

    Jag tror i och för sig att jag har hittat hennes bästa kompis blogg, men det känns ju lite skumt att höra av sig till henne och försöka tjata till sig ett lösenord. Äh, hon bloggar antagligen inte om hockey ändå. Skitsamma.

    SvaraRadera
  3. Förresten riktigt roliga kommentarer i inlägget på gamla bloggen som du länkade till. Hoho.

    SvaraRadera
  4. Hehehe, det är ju givet. vänta lite så ska jag sudda ut alla andra på ett gammalt lagfoto.

    Vem är nummer 2? Linus? :P

    SvaraRadera