2008-07-09

Intervjuserien "På tennis": Johan smäller gärna till störiga djur på tennis

Johan Svensson på den mycket uppmärksammade bloggen, mrmadhawk.blogg.se, påstår sig inte kunna ge några vettiga svar på Bloggkollektivets frågor om uttrycket "På tennis". Vi förklarade då snällt att "vettighet" inte är nödvändigt och då kom Johan snabbt in med sina svar.

Kan man egentligen ta något på tennis?
– Tydligen kan man det om man får lita på uttrycket

Har du använt uttrycket i fråga i din roll som journalist/bloggare?
– Inte vad jag kan komma på.

Hur kommer det sig att inte fotbollsspelare tar bollen på tennis?
– För dom tar den på volley?

Vilket uttryck borde användas istället?
– Jag ser inga problem med att det används.

Till sist: vad skulle du vilja ta på tennis?
– Mygg, getingar och alla störiga djur skulle jag gärna smälla till på tennis.

Av: Jacob

--------------------------------------
Tidigare intervjuer i serien:
Adam Savonen - Norran
Magnus Nyström - Expressen

2 kommentarer:

  1. Det har varit väldigt lite mygg i år när jag tänker efter. Grymt skönt.

    SvaraRadera
  2. Kanske är det så lite mygg för att fler tagit dem på tennis? Med min förkärlek för fotboll tar jag dem såklart på volley istället.

    SvaraRadera