2008-10-27

Avdelning gamla och nya meriter

Fredrik Emvall i Tre Kronor. Nu? Hur gick det till? Tja, gamla meriter antagligen. Larvigt måste jag säga. Det borde vara många som ligger längre upp på listan än honom. Eller?

* * * * *

Jonas Gustavsson i Tre vKronor. Nu? Hur gick det till? Tja, Färjestad värvade ett jävla såll till Österrikare och vips fick Jonas massa istid som han tog till vara på. Nya meriter alltså.

* * * * *

Back- och målvaktsidan i truppen ser det närmaste VM-mässig ut (för vi kan ju inte räkna med att truppen kompleteras med NHL-spelare). Forwardssidan däremot lämnar mycket kvar att önska. För mig är följande spelare frågetecken som verkligen måste lyfta sig sett till den här säsongen:

12. Karl Fabricius, Frölunda
16. Jonas Nordquist, Frölunda
20. Martin Thörnberg, HV 71
25. Johan Harju, Luleå
33. Fredrik Emvall, Linköping

* * * * *

Annars är det tydligen storbråk igen. Om vem som släpper vem eller inte och när? Tröttsamt säger jag. Hur vore det om Svenska hockeyförbundet och Hockeyligan satte sig ner och hade ett möte inför säsongen och bestämmer hur man ska göra och varför. Och snack om att det är det bästa laget som spelar är ju bara att lägga ner. Nej, tröttsamt som sagt. Inte heller särskillt intressan. Landslaget är inressant när det är JVM och OS som det känns nu. Något måste hände och det gäller inte bara VM. Vad fan har jag fått sagt nu? Ingenting va? Bah.

Av: Jacob

8 kommentarer:

  1. Jag tycker mest att det är fascinerande att Bully-Åke verkar så oförstående inför klubbarnas önskningar/klagomål/gnäll. Han beter sig som den där jobbiga jävlen i klassen ovan som jämnt dikterade reglerna på skolgården.

    Dagen då Bengt-Åke är historia kommer alla komma bättre överens. Synd att han är rätt skaplig coach dock...

    SvaraRadera
  2. Jag håller på BÅG kan i och för sig göra med att jag skulle ha get bort Mats sist som skiten när det var dags at välja lag på skolgården,,, skulle även haft ett extra ont öga till dig när vi "lekte" herren på täppen, mohahah

    SvaraRadera
  3. Jag håller på klubbarna. Om Bengan ska laborera och ta ut spelare som Oscar Hedman och Emwall när spelarna uppenbarligen inte presterar särskilt bra kan han lika gärna lämna stjärnorna hemma också. Varför ska klubbarna tvingas släppa sina stjärnor till ett landslag som ändå inte aspirerar på att vara det bästa Sverige har att erbjuda? Bengan är helt enkelt sämst när det kommer till att ta ut en trupp och respektera hockeysveriges åsikter.

    Jag vill också "leka" herren på täppen med Mats. När vi var små gick det en hel del nyckelben under den "leken" om man säger så..

    SvaraRadera
  4. - äh ta skiten, sa Linus och hånlog mot mot mats och sudden som stod där med mössan i han och ångrade att de ens gått utanför klassrummet på rasten.

    SvaraRadera
  5. Vi fick inte leka herren på täppan efter att en kille fick åka ambulans med armbrott. KIllen kom aldrig tillbaka, antar att han flyttade.

    SvaraRadera
  6. Så ni kallade det herren på täppan? Vi kallade det för slagsmål, med eller utan hockey/banyklubbor...

    SvaraRadera
  7. haha, bra där Jacob,visst är det ändå kostig at en del bara försvann från skolan... undra dom finns på facebook nu?

    SvaraRadera
  8. Det känns som att de borde finnas på facebook. Jag kanske borde leta upp dansken som gick på vår skola. Han lirade hockey udner sin sejour i Sverige. Borde väl hålla landslagsnivå nu om han fortsatte eftersom alla danskar mer eller mindre suger på hockey.

    Men en dansk som är fostrad i kulans hockeyskola måste bara vara bra..

    Jag kommer dock inte ihåg hans namn.. :(

    SvaraRadera