2008-10-25

Kenny vs. Spenny i LLA

Det blir Österrikiskt mellan stolparna ikväll. Men lugn Linus, det är Rögle som väljer att ge sin alp-målvakt, Jürgen Penker, lite tid på isen. Utöver det så ser jag inget utöver det normala i hur lagen ställer upp.

* * * * *

Det märks att Brynäs drar mer folk än Rögle, framför allt när det gäller "egna" supportrar. Men, vem vet, det är ju ändå 30 minuter kvar till match.

* * * * *

Kenny vs. Spenny förresten för er som inte vet.

* * * * *

Vad tror ni om kvällen förresten, kommer Rögle forsätta att jävlas med de "stora lagen" eller kommer Färjestad, som de gjorde med Brynas, ta ned Skånes bidrag till Elitserien på jorden? Jag tror, som jag skrev förut, på det sistnämnda.

* * * * *

Uppsnacket handlar annars om att Kenny Jönsson är på isen och huruvida han kommer att bli uppdribblad av brorsan Jörgen eller om han kommer att stoppa densamma. Jag kommer inte att föra poäng över hur "brödrakampen" går. Har lite svårt att bli upphetsad över det. Dock så ska det bli kul att se Kenny spela.

* * * * *

Lite frågor inför matchen:
# Kommer Lee Göran att behålla sitt fina poängsnitt som kvällstidningarna tjatat så om?
# Hur ser Mario Kempe i Rögle ut?
# Kommer Jen Skålberg fortsätta få mycket istid och göra poäng?

* * * * *

För första gången denna säsong svarar inte matchens profil i Färjestad; "Jag spöar alltid XXX i PS/X-box/Wii" på frågan "Det visste ni inte om mig" i matchprogrammet.
JJ som är matchens profil svarar istället: "Har kort stubin ibland".

* * * * *

Det var allt för nu. En kvart till nedsläpp. Hörs i första periodpausen.

Av: Jacob

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar