2008-07-23

KÖPlunda och Bittra Brynäsare

Det är stor humor att följa kommentarerna till artikeln om "Honken" till Frölundahockeysverige.se:
- Bittra Brynäsare ropar: Svikare.
- Varannan kommentar använder "smeknamnet" KÖPlunda.
- Det går inte att köpa ihop ett lag, konstateras gång på gång.

Svikare? Knappast. "Honken" är väl inte redo att varva ner i Allsvenskan. Han vill lira hem SM-guld. Odds? Hade Brynäs haft ett något så när slagkraftigt lag så hade Frölunda inte haft en suck.
KÖPlunda? Jag kan inte annat än hänvisa till ett tidigare inlägg, kolla här.
Köpa ihop ett lag? Se länk ovan. Det är inte lätt, men det är klart att det går. Och jo, alla lag är köpelag. Köpelag med inslag av "egna" produkter. I alla fall om vi snackar elitnivå.

***

På frolundaindians.com skriver man, i pressmeddelandet om "Honken", hela tiden Frölunda Hockey Club. Har jag missat något? Ska man skrota Indians nu? Frölunda är ju annars ett av få lag som klamrat sig fast vid ett souvenirnamn. Det ska de ha kredd för. För visst är det kreddigt att vara okreddig nu?

***

Visst fan ser "Honken" inte ut att vara 30 år på den här bilden? Är bilden från hans rookie-säsong i NHL måntro?

***

Till sist: detta inlägg författades och publicerades på vägen mellan Örebro och Karlstad. Någonstans efter Karlskoga. Gratis trådlös uppkoppling. Tack för det Swebus express.

Av: Jacob

2 kommentarer:

  1. BAM-BAM-BAM-BAMBAMBAMBAM-HONKEN!

    (det var den jobbiga jävla trumman jag simulerade om ni mot alla förmodan inte förstod det...)

    Fy fan va gott! Jag är verkligen riktigt, riktigt glad!

    SvaraRadera
  2. Fan vad jag hatar trummor på läktaren.. särskilt på hockeymatcher. Ni vet att ni har händer att hålla takten med va? eller är det för svårt för alla andra fans än oss djurgårdare? :S

    Jag kan inte riktigt släppa hur bra det här nyförvärvet är egentligen. Sinnessjukt..

    SvaraRadera